„Projekt? Tak! Ale czy inteligentny?”, Filozoficzne Aspekty Genezy 2005/2006, t. 2/3, s. 217-237Czas czytania: 1 min

William B. Provine

2019-09-20
„Projekt? Tak! Ale czy inteligentny?”, Filozoficzne Aspekty Genezy 2005/2006, t. 2/3, s. 217-237<span class="wtr-time-wrap after-title">Czas czytania: <span class="wtr-time-number">1</span> min </span>

Pobierz plik / Download

 

Oryginał: Design? Yes! But Is It Intelligent?, w: Darwinism, Design and Public Education, red. J.A. Campbell, S.C. Meyer, East Lansing 2003, s. 499-512.

Przekład: Sławomir Piechaczek

 

Streszczenie:

Autor porusza różne tematy związane z teorią inteligentnego projektu. Przedmiotem jego rozważań są: naukowa wartość teorii inteligentnego projektu; rozróżnienie naturalizmu metafizycznego od naturalizmu metodologicznego oraz jego rola w praktyce naukowej i znaczenie dla wierzących naukowców; relacja między nauką a religią na przykładzie zasady NOMA, której twórcą jest Stephen Jay Gould; oraz zagadnienie nauczania nauk przyrodniczych – na przykład, czy dopuszczać, by na lekcjach przyrody dyskutowano także koncepcje kreacjonistyczne.

Źródło zdjęcia: Wikimedia Commons

Ostatnia aktualizacja strony: 23.10.2019

 

Dodaj komentarz



Najnowsze wpisy

Najczęściej oglądane wpisy

Wybrane tagi