Zmagania z nastolatkiem, czyli wyzwanie dla pediatryCzas czytania: 2 min

Agnieszka Topczewska-Cabanek, Mira Jankowska

2023-03-06
Zmagania z nastolatkiem, czyli wyzwanie dla pediatry<span class="wtr-time-wrap after-title">Czas czytania: <span class="wtr-time-number">2</span> min </span>

„En jak nauka” to cykl rozmów z uczonymi, ekspertami w różnych dziedzinach, na tematy, które dotyczą świata nauki. Chcemy zrozumieć zasady i metody, którymi nauka się posługuje. Zderzamy się z wyzwaniami, jakie przed nią stają i zmaganiami uczonych, by jak najprecyzyjniej wyjaśnić i opisać rzeczywistość. Nie obywa się bez dyskusji o nowych odkryciach i uznanych teoriach, które być może wymagają weryfikacji. Szczególnym zainteresowaniem obdarzamy naukowe koncepcje, które starają się wyjaśnić pochodzenie Wszechświata i życia, w tym człowieka. Szukamy argumentów zarówno ZA, jak i PRZECIW nim. Sprawdzamy też, w jaki sposób nauki przyrodnicze i ścisłe oddziałują na kulturę i życie codzienne. A przede wszystkim mamy przyjemność wglądu w świat, do którego nie zawsze jest dostęp i spotkań z naukowcami, którzy są naszymi po nim przewodnikami.

🎧 Odtwórz nagranie 🎧

 

Bycie lekarzem od starożytności wiązało się z kwestią powołania. Dziś takie podejście wydaje się niestety archaiczne. Na szczęście niektórzy młodzi ludzie zdają sobie sprawę z tego, że aby dobrze odnaleźć się w tej profesji, trzeba się w niej sprawdzić na tyle, na ile się da, zanim podejmie się długotrwałe i wymagające studia medyczne. Zawód lekarza-pediatry wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, naukowej i ciągłego rozwoju, ale także głębokiej wrażliwości i umiejętności nawiązywania kontaktów z małym dzieckiem, nastolatkiem i rodzicami.

O trudnościach w komunikowaniu się zwłaszcza z młodzieżą opowiada w kolejnym odcinku wywiadu nasz gość Agnieszka Topczewska-Cabanek, doktor nauk medycznych ze specjalnością chorób dziecka. Pani doktor związana jest też z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, na którym obroniła pracę doktorską na temat celiakii. Obecnie prowadzi ze studentami praktyki zarówno w przychodni jak i w przedszkolu. Oto czwarta i ostatnia część rozmowy. Zaprasza Mira Jankowska.

Pozostałe podcasty z cyklu “En jak nauka” można znaleźć na stronie W Poszukiwaniu Projektu w zakładce Media oraz na naszym profilu na platformie Soundcloud.“EN jak… nauka”, bo warto wiedzieć i rozumieć więcej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *